WEKO3
アイテム
作業船の多機関電気推進システムに関する研究 : 海難救助兼引船についての設計
https://doi.org/10.57375/00000408
https://doi.org/10.57375/00000408928a47f1-de75-4f9e-8242-38eabab30d1c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2009-04-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 作業船の多機関電気推進システムに関する研究 : 海難救助兼引船についての設計 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Marine Multi-Engine Electric Propulsion System For a Work Ship : In Case of a Rescue and Tug Boat | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00000408 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
島本, 幸次郎
× 島本, 幸次郎× 木村, 文興× Shimamoto, Kojiro× Kimura, Fumioki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The authors have proposed that an 800kw diesel-electri power generator unit (to be called PGU hereinafter) which is indorporated in a 20-feet ISO container and that a newly introduced marine machinery plant should consist of many PGUs which cover both power source of propelling ship and onboard electric service power for all kinds of ship. The prupose of this new plant is : Firtst, higher reliability of ship's propulsion system having redundancy by providing plural PGUs on one hand, : Second, un-manned engine room by maintenance -free on board on the other. This paper demonstrates the above designing concept adopting a rescue and tug boat as a model ship. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要. 第一部 号 35, p. 79-86, 発行日 2005-03-18 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2868571 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00008867 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |