WEKO3
アイテム
電圧概念の獲得への提案
https://doi.org/10.57375/00000123
https://doi.org/10.57375/0000012334fd0c5d-f4ae-4440-8ebc-fa192afcbd5b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-08-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 電圧概念の獲得への提案 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Proposal for Facilitating the Grasping of the Concept of Voltage | |||||
言語 | en | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 物理概念の把握 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 電圧概念 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 磁界指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育心理学 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00000123 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
赤澤, 孝
× 赤澤, 孝× Akazawa, Takashi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The construction of a simple corpuscular model in the learners' minds helps them understand the concept of physics. The physical concept of electricity is difficult to learn in the course of students' limited daily activities, so some provisional introductions of the distinctive experiments and a simple corpuscular model, which enables the learners to form the concept of voltage, will work as necessary and useful support. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要 号 41, p. 419-428, 発行日 2011-08-04 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00008582 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |