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アイテム
波状摩耗に起因する剛体架線・パンタグラフ系の衝突現象(舟体をばね質量系でモデル化した場合)
https://doi.org/10.57375/00001024
https://doi.org/10.57375/0000102409ef03e4-8022-4d8d-8d3a-3dbe187760c8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-07-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 波状摩耗に起因する剛体架線・パンタグラフ系の衝突現象(舟体をばね質量系でモデル化した場合) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Impact oscillations between a pantograph and an overhead rigid conductor line due to the corrugation in a railway current collection system (Mass-spring models of the pantograph system) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Impact Oscillation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nonlinear Dynamics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mapping | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Chaos | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00001024 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
山下, 清隆
× 山下, 清隆× 和田, 翔× Yamashita, Kiyotaka× Wada, Shou |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A theoretical investigation was conducted into impact oscillations between a pantograph and an overhead rigid conductor line in a railway current system. The contact problem between a pantograph and an overhead rigid conductor line was modeled as impact oscillations of an spring-supported mass excited by an oscillating plate. Using some of the concepts behind periodic oscillations, qualitatively distinct impact oscillations of the mass are clarified. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要 号 40, p. 115-124, 発行日 2010-06-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00009483 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |