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アイテム
多機関電気推進船の推進システムに関する研究(2) : コンテナ船についての設計
https://doi.org/10.57375/00000380
https://doi.org/10.57375/00000380e83e2ba8-7471-4d45-b6fb-a1f48f224678
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2009-04-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 多機関電気推進船の推進システムに関する研究(2) : コンテナ船についての設計 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Marine Multi-Engine Electric Propulsion System (2) : In Case of Container Ship | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00000380 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
島本, 幸次郎
× 島本, 幸次郎× Shimamoto, Kojiro |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The author has proposed that an abt. 800kw diesel-electric power generator unit (to be called PGU hereinafter) which is incorporated in a 20-feet ISO container and has proposed that a newly introduced marine machinery plant should consist of many PGUs which cover both power sources of propelling ship and onboard electric services simultaneously for all kinds of ship. Thus, this new plant aims at higher reliability of ship's propulsion system having redundancy by providing spare PGUs on one hand, and aims at un-manned engine room by maintenance -free on board on the other. This paper demonstrates the above designing concept adopting a container ship as a model ship. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要. 第一部 号 33, p. 95-102, 発行日 2003-03-20 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2868571 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00008839 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |