ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福井工業大学研究紀要

身体障害学生支援事例による障害学生支援体制の整備と実践プロセスの検証-障害学生へのインタビュー調査から-

https://doi.org/10.57375/0002000025
https://doi.org/10.57375/0002000025
859db0ee-c0e8-46e9-8d00-f790d27e4f80
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou5319 151-162.pdf kiyou5319 151-162.pdf (12 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-02-13
タイトル
タイトル 身体障害学生支援事例による障害学生支援体制の整備と実践プロセスの検証-障害学生へのインタビュー調査から-
言語 ja
タイトル
タイトル Examining Support Systems for Students with Disabilities through a Case Study : from Interview with a Student with Physical Disability
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 障害学生支援,実践の検証,身体障害学生,障害学生へのインタビュー調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/0002000025
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 荒木,史代

× 荒木,史代

ja 荒木,史代

Search repository
著者(英)
姓名 Fumiyo,Araki
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the effects in establishing support systems for students with disabilities through a case study of support provided to a student with physical disability. First, the implementation process of supports from admission to graduation was examined for the student with physical disability who entered the university after the enforcement of the Disability Discrimination Act. The supports were provided the establishment of a university environment, including making the campus barrier-free. Also, supports during the academic period included mobility assistance and the training of support students. In terms of employment support, internships were introduced. To evaluate these supports, interviews were conducted with the student with physical disability. The results indicated that the student with physical disability positively evaluated the campus barrier-free environment, mobility assistance provided by support students, and the introduction of internships. These findings suggested that support system for students with disabilities contributes to his acceptance of disability and personal growth.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 53, p. 151-162, 発行日 2023-10-31
出版者
出版者 福井工業大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-02-13 02:37:52.781659
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3