WEKO3
アイテム
5翼プロペラ6シリンダ機関の失火時ねじり振動
https://doi.org/10.57375/00001091
https://doi.org/10.57375/0000109108bc54e2-a629-4d24-8f8c-fd0097ee627b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2009-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 5翼プロペラ6シリンダ機関の失火時ねじり振動 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Torsional Vibrations during Misfiring of Six-Cylinder Diesel Engine Fitted with Five Bladed Propeller | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00001091 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
齋藤, 年正
× 齋藤, 年正× 辻, 誉志× 大野, 智史× SAITOU, Toshimasa× TSUJI, Takashi× OHNO, Tomohito |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The torsional vibration characteristics of a crankshaft system consisting of a six-cylinder engine for a large ship having a five-bladed propeller have been studied for the case where one cylinder misfires. In such a case, the amplitude of torsional vibrations due to the sixth torsional harmonic reduces compared with that in case of a normal operation. However, the forth and fifth torsional harmonics increase! therefore, the amplitude of the torsional vibrations corresponding to these components also increases. In particular, the torsional vibration stress due to the fourth torsional harmonic component increases! therefore, it is necessary to ensure that the allowable stresses on the shaft are not exceeded. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要. 第一部 号 38, p. 51-58, 発行日 2008-05-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2868571 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00009550 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |