WEKO3
アイテム
生物資源由来ディーゼル燃料を用いた場合の排気ガス再循環システム付ディーゼルエンジンの特性
https://doi.org/10.57375/00001027
https://doi.org/10.57375/00001027a150f483-b7e9-4627-81f1-ab20a772359a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-07-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生物資源由来ディーゼル燃料を用いた場合の排気ガス再循環システム付ディーゼルエンジンの特性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Change in Characteristic of Diesel Engine with Exhaust Gas Recirculation by Using Bio Diesel Fuel | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Diesel Engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bio Diesel Fuel | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Exhaust Gas Recirculation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Emission | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.57375/00001027 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
位田, 晴良
× 位田, 晴良× 上嶋, 敏裕× Ida, Haruyoshi× Uejima, Toshihiro |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | BDF (Bio Diesel Fuel) contributes to reducing the concentration of CO2 in the atmosphere because it is a carbon neutral fuel. It can also reduce exhaust gas emissions, improving the thermal efficiency of diesel engines. Though the generation of PM (Particulate Matters) is controlled by oxygen contained in the BDF, NOX emissions are increased. In general, EGR (Exhaust Gas Recirculation) is used to reduce NOX emissions. In this paper, the BDF and EGR are applied to a diesel engine for the test, and the characteristic is examined. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要 号 40, p. 132-139, 発行日 2010-06-30 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF00009486 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |