WEKO3
アイテム
大学生対象の心理教育の検討 -教養科目における対面授業と遠隔授業の教育方法による効果の検証-
https://fut.repo.nii.ac.jp/records/2411
https://fut.repo.nii.ac.jp/records/24117590aae1-4940-447a-a0cc-8bdf112887af
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 大学生対象の心理教育の検討 -教養科目における対面授業と遠隔授業の教育方法による効果の検証- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The effect of “Introduction to Psychology" Class for First-year's University Students: Comparison of Face to Face and Online Classes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 初年次教育,心理教育,遠隔授業,対面授業,新型コロナウイルス感染症流行 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
荒木, 史代
× 荒木, 史代× Fumiyo, Araki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examined effects of the style of “Introduction to Psychology" class for first-year's university students by comparing the 2020 survey results with the 2019 results. University students learned critical thinking and meta-cognition, stress management skills in “Introduction to Psychology" class. Study results revealed that, despite online classes due to the coronavirus disease 2019 pandemic, the scores of pre- and post-test demonstrated significantly improved higher level of on critical thinking, metacognitive, and stress management skills among the 2020 students same as previous year's students. In conclusion, it suggested that it is possible that first-year's university students promoted these skills through“Introduction to Psychology" class without regard for whether face to face or online class. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要 号 51, p. 94-102, 発行日 2021-09-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF10144462 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |