WEKO3
アイテム
人生の指標につなげる「総合的な学習(探究)の時間」
https://fut.repo.nii.ac.jp/records/2394
https://fut.repo.nii.ac.jp/records/23940a52882c-9678-4357-8806-d6adb8dd99a7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 人生の指標につなげる「総合的な学習(探究)の時間」 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Applying "The Period for Integrated Studies" to Students' Future | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 総合的な学習,総合的な探究,進路指導,キャリア養育,生き方指導 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
荒川, 義弘
× 荒川, 義弘× 赤澤, 孝× Yoshihiro, Arakawa× Takashi, Akazawa |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | "The Period for Integrated Studies" was announced and introduced for the first time in the curriculum guidelines for elementary, junior high, and high schools in 1998 (Heisei 10)and 1999 (Heisei 11). In the 2018 (Heisei 30)Notification of High School Curriculum Guidelines, the name was changed to "The Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study." The content is also changing from cross-disciplinary and comprehensive content guidance to deep, inquiry-based content. From now on, the main content of the guidance will be to nurture the "power to live" and provide guidance on upbringing and living to the students. Here, I would like to describe how "The Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study" should be linked to individual students' lifestyle guidance, while looking at examples of efforts by each school. | |||||
書誌情報 |
福井工業大学研究紀要 号 50, p. 411-417, 発行日 2020-10-30 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 福井工業大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
識別子タイプ | NCID | |||||
関連識別子 | TF10133446 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |