ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福井工業大学研究紀要

批判的思考・メタ認知の向上を目的とした大学生対象の心理教育の評価 - 4年間の実践結果の分析から -

https://fut.repo.nii.ac.jp/records/2372
https://fut.repo.nii.ac.jp/records/2372
b3ab89e5-924c-4c5e-8845-33d58be5098e
名前 / ファイル ライセンス アクション
223-232.pdf 223-232.pdf (7.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-19
タイトル
タイトル 批判的思考・メタ認知の向上を目的とした大学生対象の心理教育の評価 - 4年間の実践結果の分析から -
タイトル
タイトル Evaluations of Psychology Education to Enhance Critical Thinking Ability and Meta-Cognition Skills for University students: Through Analysis of a Four-year Implementation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 批判的思考,メタ認知,初年次教育,心理教育,横断的研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 荒木, 史代

× 荒木, 史代

WEKO 17294

荒木, 史代

Search repository
Fumiyo, Araki

× Fumiyo, Araki

WEKO 17295

en Fumiyo, Araki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined evaluations of psychology education to enhance critical thinking ability and meta-cognition skills for university students. University students had taken lesson in critical thinking and meta-cognition and did worksheets after receiving lectures about them in “Introduction to Psychology" class. Although the results of pre-and post-tests demonstrated significantly improved higher levels of critical thinking ability, no significant results between the implementation and control groups have been demonstrated in the follow-up studies had about one year and two years after the class had finished. On meta-cognition skills, no significant results have been demonstrated at pre-and post-test and follow-up studies. The results from a four-year implementation analysis showed that the effects were different depending on the school year implemented. It suggested that effects of psychology education would be affected some of student's individual factors.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 50, p. 223-232, 発行日 2020-10-30
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF10133424
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:58:33.741100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3