ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福井工業大学研究紀要

批判的思考・メタ認知の向上を目的とした大学生対象の心理教育の評価 -実践前後,1 年後,2 年後のフォローアップ調査の結果から-

https://doi.org/10.57375/00002275
https://doi.org/10.57375/00002275
d65983af-8760-47f4-a83a-d536107b0252
名前 / ファイル ライセンス アクション
148-156.pdf 148-156.pdf (7.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-07-24
タイトル
タイトル 批判的思考・メタ認知の向上を目的とした大学生対象の心理教育の評価 -実践前後,1 年後,2 年後のフォローアップ調査の結果から-
タイトル
タイトル Evaluations of Psychology Education to Enhance Critical Thinking Ability and Meta-Cognition Skills for University students:Through Pre- and Post -Test, and One- and Two- year Follow-up Studies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 批判的思考
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 横断的研究
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/00002275
ID登録タイプ JaLC
著者 荒木, 史代

× 荒木, 史代

WEKO 16846

荒木, 史代

Search repository
Fumiyo, Araki

× Fumiyo, Araki

WEKO 16847

en Fumiyo, Araki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined evaluations of psychology education to enhance critical thinking ability and meta-cognition skills for university students. University students had taken lesson in critical thinking and meta-cognition and did worksheets after receiving lectures about them in “Introduction to Psychology" class. Although the results of pre- and post- tests demonstrated significantly improved higher levels of critical thinking ability, no significant results between the implementation and control groups have been demonstrated in the follow-up studies had about one year and two years after the class had finished. On meta-cognition skills, no significant results have been demonstrated at pre- and post-test and follow-up studies. The results showed that this study revealed the beneficial effect of implementing the program for developing critical thinking skills in the class although it was possible to maintain the effect. Moreover it suggested that it is necessary to design not only longitudinal study and qualitative research to examine factors for enhancing and maintaining students' critical thinking and meta-cognition skills.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 48, p. 148-156, 発行日 2018-06-30
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF10103130
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:57:32.183940
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3