ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福井工業大学研究紀要

プログラミング教育におけるGUIベース言語からCUIベース言語への移行に際するモチベーションの評価:

https://doi.org/10.57375/0002000073
https://doi.org/10.57375/0002000073
ba9fa6e1-b770-40ba-840e-1879eee398c4
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou5413.pdf kiyou5413.pdf (4.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-31
タイトル
タイトル プログラミング教育におけるGUIベース言語からCUIベース言語への移行に際するモチベーションの評価:
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Programming Education, GUI to CUI, Motivation, SIEM Assesment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/0002000073
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 恐神,正博/大熊,一正/クリストファー,ピロット

× 恐神,正博/大熊,一正/クリストファー,ピロット

ja 恐神,正博/大熊,一正/クリストファー,ピロット

Search repository
著者(英)
姓名 Masahiro,Osogami/Kazumasa,Ohkuma/Christopher,Pirotto
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In modern society, Information and Communication Technology (ICT) has experienced continual growth and become deeply ingrained in our daily lives, especially with recent advancements in Artificial Intelligence (AI) significantly impacting various aspects of society. However, Japan faces a significant shortage of ICT professionals, a deficit estimated at approximately 180,000 individuals in 2018, and projected to soar to around 450,000 by 2030. Therefore, the demand for information literacy and programming skills has surged. The introduction of new curriculum guidelines seeks to enrich programming education from elementary through high school levels, with programming education becoming compulsory in elementary schools. Consequently, numerous programming-related events and workshops are being conducted across various domains to foster interest and curiosity in ICT. Nonetheless, challenges persist in fostering continuous learning at subsequent educational stages, particularly in transitioning to text-based program development, task setting, and fostering problem-solving abilities, necessitating innovative approaches. This four-year study aimed at devising seamless educational strategies for transitioning first-year university students from introductory education utilizing Graphical User Interface(GUI)-based languages to programming proficiency using Character User Interface(CUI)-based languages. This article presents the findings regarding differences in learners’ motivations across three distinct methods of transitioning, evaluated through the SIEM assessment scale.
言語 en
bibliographic_information ja : 福井工業大学研究紀要

号 54, p. 105-109, 発行日 2024-10-31
出版者
出版者 福井工業大学
言語 ja
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 02:27:53.075301
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3