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  1. 福井工業大学研究紀要

生物資源由来燃料を用いたディーゼルエンジンにおいて排ガス再循環が運転特性に及ぼす影響

https://doi.org/10.57375/00001630
https://doi.org/10.57375/00001630
e8280f07-ec88-45d9-bbe4-88ba370b293e
名前 / ファイル ライセンス アクション
037-042.pdf 037-042.pdf (5.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-10
タイトル
タイトル 生物資源由来燃料を用いたディーゼルエンジンにおいて排ガス再循環が運転特性に及ぼす影響
タイトル
タイトル Effects on Operation Characteristics of Exhaust Gas Recirculation of Diesel Engines Using Bio Fuel
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diesel Engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bio Diesel Fuel
キーワード
主題Scheme Other
主題 Exhaust Gas Recirculation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Operation Characteristics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/00001630
ID登録タイプ JaLC
著者 位田, 晴良

× 位田, 晴良

WEKO 14890

位田, 晴良

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キリワン, カマラサック

× キリワン, カマラサック

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キリワン, カマラサック

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丸, 涼二

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丸, 涼二

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劉, 彬

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上嶋, 敏裕

× 上嶋, 敏裕

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上嶋, 敏裕

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Ida, Haruyoshi

× Ida, Haruyoshi

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Khiriwan, Kamalasak

× Khiriwan, Kamalasak

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en Khiriwan, Kamalasak

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Maru, Ryoji

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Uejima, Toshihiro

× Uejima, Toshihiro

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en Uejima, Toshihiro

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Bio Diesel Fuel (BDF) contains a lot of oxygen, but the ignitability is inferior because of its high viscosity compared with gas oil. Previous research has shown that the combustion status of BDF has been improved through increased net thermal efficiency with a larger fuel supply. However, the NOX density in the exhaust gas increased in that case as well with the rise of combustion temperature. In this study, effective EGR for NOX decrease is applied and the effect on operation characteristics of the engine is investigated. In particular, the expected increase in PM emissions due to the lower excess air factor is compared with that when using gas oil. The results make it clear that superior operating characteristics during BDF use can be obtained in comparison to the use of gas oil, in operating conditions with a decreased excess air factor.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 47, p. 37-42, 発行日 2017-07-10
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF00010511
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-06-20 14:10:42.088233
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