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  1. 福井工業大学研究紀要

橋梁の維持管理のための最適補修計画について

https://doi.org/10.57375/00001617
https://doi.org/10.57375/00001617
e0c1727f-fbbe-42bb-9a0a-461e6d250b3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
119-128.pdf 119-128.pdf (7.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-08-06
タイトル
タイトル 橋梁の維持管理のための最適補修計画について
タイトル
タイトル An Optimum Repair Plan for Maintenance of Existing Bridges
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Repair Plan of Bridges
キーワード
主題Scheme Other
主題 Deterioration Transfer Curve
キーワード
主題Scheme Other
主題 Maintenance of Bridges
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/00001617
ID登録タイプ JaLC
著者 谷脇, 一弘

× 谷脇, 一弘

WEKO 14836

谷脇, 一弘

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大西, 秀明

× 大西, 秀明

WEKO 14837

大西, 秀明

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Taniwaki, Kazuhiro

× Taniwaki, Kazuhiro

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en Taniwaki, Kazuhiro

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Oonishi, Hideaki

× Oonishi, Hideaki

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en Oonishi, Hideaki

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, the guideline for periodic bridge inspection was re-established with 4 rating evaluation for maintenance immediacy of action by MLIT. The plan extending bridge service life, which has been formulated with 5 rating evaluation since 2007 in Fukui prefecture, needs to re-formulate in accordance with the guideline. Development of effective evaluation system for bridge management corresponding to the guideline is awaited for this purpose expectantly. In this study, a decision-making system for bridge repair plan is developed by using the bridge inspection data of Echizen city. The revised deterioration transfer curves for slab and abutment are introduced for three classifications of rapid, standard and slow deterioration members. The most economical repair plan is determined by comparing the life cycle costs for nine repair conditions, in which the rating limits for preventive repair are assumed as2.0,2.5 and 3.0 for slab, girder and abutment, respectively. The effectiveness and practical usefulness of the system are illustrated by discussing the numerical results.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 45, p. 119-128, 発行日 2015-08-06
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF00010498
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-06-20 14:10:52.676594
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