ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福井工業大学研究紀要

一般教養科目「心理学入門」での心理教育実践と効果 -批判的思考/メタ認知に関するフォローアップ調査の結果から-

https://doi.org/10.57375/00001543
https://doi.org/10.57375/00001543
b2df979b-cfcc-40d0-8927-f280bed1fc21
名前 / ファイル ライセンス アクション
273-280.pdf 273-280.pdf (6.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-11
タイトル
タイトル 一般教養科目「心理学入門」での心理教育実践と効果 -批判的思考/メタ認知に関するフォローアップ調査の結果から-
タイトル
タイトル Implementation and Evaluations of Psychology Education in “Introduction to Psychology" for Freshmen : A Follow-up Study of Students' Critical Thinking Ability and Meta-Cognition Skills.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 批判的思考
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 フォローアップ調査
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/00001543
ID登録タイプ JaLC
著者 荒木, 史代

× 荒木, 史代

WEKO 14534

荒木, 史代

Search repository
Araki, Fumiyo

× Araki, Fumiyo

WEKO 14535

en Araki, Fumiyo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined implementation and evaluations of psychology education in “Introduction to Psychology" for freshmen. College students had taken lesson in critical thinking and meta-cognition and did worksheets after receiving lectures about them in “Introduction to Psychology" class. Although no significant results have been demonstrated at pre- and post-test for students in the class, the results of the implementing group demonstrated significantly higher level of critical thinking disposition questionnaire than the control group in the follow-up study had about one year after the class had finished. The results showed that this study revealed the beneficial effects of implementing the program for developing critical thinking skills in the class. Moreover it suggested that it is necessary to design and implement the teaching method such as active learning for enhancing students' critical thinking and meta-cognition skills.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 47, p. 273-280, 発行日 2017-07-11
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF00010424
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:11:52.709830
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3