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  1. 福井工業大学研究紀要

地震時の性能規定を考慮した橋梁システムの最適設計

https://doi.org/10.57375/00001097
https://doi.org/10.57375/00001097
a51b43c8-6c89-42ea-b51f-c9cdc8e9f4ec
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou4020.pdf kiyou4020.pdf (5.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-07-28
タイトル
タイトル 地震時の性能規定を考慮した橋梁システムの最適設計
タイトル
タイトル Optimum design of bridge system considering performance at ultimate state under huge earthquake
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 bridge system
キーワード
主題Scheme Other
主題 optimization
キーワード
主題Scheme Other
主題 seismic design
キーワード
主題Scheme Other
主題 the design of experiments
キーワード
主題Scheme Other
主題 performance-based design
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.57375/00001097
ID登録タイプ JaLC
著者 谷脇, 一弘

× 谷脇, 一弘

WEKO 12476

谷脇, 一弘

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Taniwaki, Kazuhiro

× Taniwaki, Kazuhiro

WEKO 12477

en Taniwaki, Kazuhiro

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, an efficient optimal performance-based seismic design method for bridge system subjected to huge earthquakes is proposed. In the design of a bridge system, the heights of rubber bearings are taken into account as the continuous design variables, and cross-sectional dimensions and amount of steel reinforcements for RC piers and numbers of pile as the discrete design variables. The relative horizontal displacements to the both bridge and transverse directions and ductile factor are dealt with as design constraints. The construction cost minimization problem can be expressed as a mixed discrete-continuous problem, and it is solved by a classical branch and bound method with dual algorithm and convex approximation. In the optimization process, the design of experiments is applied successfully in order to calculate the dynamic behaviors and those sensitivities of the bridge system. The proposed optimal design method is applied to a five-span continuous steel girder bridge system, and it is demonstrated that the proposed method can obtain the optimum solutions quite efficiently and rigorously.
書誌情報 福井工業大学研究紀要

号 40, p. 155-163, 発行日 2010-06-30
出版者
出版者 福井工業大学
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 TF00009556
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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